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개인정보 처리방침

총 칙

- ㈜ 티몬(이하 “티몬”)은 회원님의 개인정보를 안전하게 보호하기 위하여 최선의 노력을 다하고 있으며, 개인정보보호관련 법규 및 정부기관의 가이드라인을 준수하고 있습니다.
- 티몬은 개인정보 처리방침을 통하여 회원님의 개인정보가 어떻게 이용되고 있고, 이용 시 어떠한 보호조치가 취해지고 있는지 알려드립니다.
- 개인정보 처리방침은 법령의 변경이나, 보다 나은 서비스의 제공을 위하여 내용이 변경될 수 있습니다. 이 경우 티몬은 웹 사이트의 공지사항 또는 이메일을 통해서 공지하고 있습니다. 개인정보 처리방침은 홈페이지 첫 화면의 맨 아래에 굵은 글씨로 표시되어 있습니다.

개인정보 처리방침과 이용 약관의 개인정보 관련한 내용의 경우 이용약관이 우선 순위를 갖습니다.

1. 개인정보의 수집 및 이용 목적

티몬서비스는 상품구매와 개인별 혜택 제공 및 이벤트 참여를 제외한 모든 서비스를 가입하지 않고 이용할 수 있습니다.

가. 티몬은 회원가입 시 서비스 제공과 편리하고 유익한 맞춤 정보를 제공하기 위해 필요한 최소한의 정보를 필수 사항으로 수집하고 있습니다.
나. 티몬은 회원님의 소중한 인권을 침해할 우려가 있는 민감한 정보(인종, 사상 및 신조, 정치적 성향 이나 범죄기록, 의료정보 등)는 어떠한 경우에도 수집하지 않으며, 만약 불가피하게 수집하는 경우에는 반드시 회원님에게 사전 동의를 구하겠습니다.
다. 티몬은 회원님들의 개인정보를 다음과 같이 수집합니다.
1) 회원 가입 시
- (필수) 이름, 아이디, 비밀번호, E-MAIL
- (선택) 생년월일, 성별
2) 상품 구매 시
- 핸드폰번호, 주소, 신용카드 정보, 은행계좌 정보, 결제기록 등의 정보
- 탑승자 이름, 소인 및 유아의 생년월일 (항공권)
- 예약자 이름, 연락처, 이메일, 대표 투숙객 한글이름, 대표 투숙객 영문이름 (해외호텔)
3) 모바일 사용 시
- 티몬 앱 버전, OS버전 (IOS, 안드로이드)
- 위치정보 (별도 저장없이 앱에서 사용)
4) 금융몰 사용 시
- 보험 가설계 요청 : 이름, 연락처, 성별, 생년월일, 직업, 출산예정일, 주택유형, 주택시세, 사망보험료, 월납입료
5) 기타
- 서비스 이용과정에서 자동 수집 정보 : IP Address, 쿠키, 방문 일시, 서비스 이용 기록, 불량 이용 기록, 기기정보, ADID, IDFA
-고객 분쟁처리 및 상담 진행 시 : 상담내역
* 해외 배송 상품의 경우, 관세법에 의거하여 구매하는 사용자에 한해 개인통관고유 부호를 수집합니다.
6) 구독회원
- E-MAIL, 성별
7) 파트너
- 담당자명, 담당자 연락처, 담당자 E-MAIL
라. 수집한 개인정보는 다음과 같은 목적으로 사용됩니다.
1) 개인 식별
- ID, 비밀번호
2) 성인 인증
- 이름, 외국인등록번호, 핸드폰번호, 이통사 정보, 생년월일, 성별 (인증 후 별도 저장 안함)
3) 서비스 제공을 위한 연락 및 안내, 배송, 이벤트 및 신규서비스 안내, 마케팅, 민원 처리
- 이름, ID, E-MAIL, 핸드폰번호, 주소, 생년월일, 성별
4) 파트너 관리, 만족도 조사, 주요 사항의 고지 및 입점 문의 결과 안내
- 파트너의 담당자 연락처, 담당자 E-MAIL
5) 상품 구매
- 이름, 주소, 결제 정보
6) 계좌 환불
- 환불 계좌 번호
7) 보험상품 가설계/비교, 고객 문의 응대
- 성별, 생년월일, 직업, 출산예정일, 주택유형, 주택시세, 사망보험료, 월납입료
8) 보험상품 비교 서비스 안내 및 개인 식별
- 이름, 핸드폰번호
마. 티몬은 회원가입, 요금결제, 상품문의 및 상품후기 게시판, 고객 상담 등을 통하여 개인정보를 수집합니다.

2. 개인정보의 보유 및 이용기간

티몬은 원칙적으로 개인정보 이용목적 달성 후에는 해당 개인정보를 지체 없이 파기합니다. 단, 내부방침 및 관계법령의 규정에 의하여 보존할 필요가 있는 경우 아래와 같이 관계법령에서 정한 일정한 기간 동안 회원정보를 보관합니다.
가. 내부 방침(부정이용기록)
- 보존이유: 기존 구매 티켓에 대한 본인 인증 필요성(부정이용의 배제 등 티몬 방침에 의한 보존)
- 보존항목: 이름, 핸드폰번호, E-MAIL
- 보존기간: 6개월
나. 상법 등 법령에 따라 보존할 필요성이 있는 경우
1) 계약 또는 청약철회 등에 관한 기록
- 보존근거: 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률
- 보존기간: 5년
2) 대금결제 및 재화 등의 공급에 관한 기록
- 보존근거: 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률
- 보존기간: 5년
3) 소비자의 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록
- 보존근거: 전자상거래등에서의 소비자보호에 관한 법률
- 보존기간: 3년
4) 웹사이트 방문기록
-보존근거: 통신비밀보호법
-보존기간: 3개월

3. 개인정보의 파기절차 및 방법

회원님의 개인정보는 원칙적으로 개인정보의 이용목적이 달성될 경우 지체 없이 파기합니다.
단, 일정기간 동안 티몬 서비스를 이용하지 아니할 경우 회원님에게 이를 고지하고 별도 DB에 보관 합니다.
가. 파기절차
-회원님의 개인정보는 목적이 달성된 후 별도의 DB로 옮겨져 내부 방침 및 기타 관련 법령에 의한 사유에 따라(보유 및 이용기간 참조) 일정 기간 보관 된 후 파기됩니다.
-별도 DB로 옮겨진 개인정보는 법률에 의한 경우를 제외하고는 다른 목적으로 이용되지 않으며 관리자 외 접근을 엄격하게 통제하고 있습니다.
나. 파기방법
- 전자적 파일형태로 저장된 개인정보는 재생할 수 없는 안전한 방법을 사용하여 삭제합니다.
- 종이에 출력된 개인정보는 분쇄기를 통하여 파기합니다.

4. 개인정보의 제3자 제공

가. 티몬은 원칙적으로 수집 및 이용목적 범위를 넘어 회원님의 개인정보를 제 3자에게 제공하지 않습니다.
나. 다만 원활한 서비스 제공을 위해 상품 구매 시 서비스 제공 업체로 회원님의 개인정보제공(제 3자 제공)이 필요합니다. 이 경우 관련법령에서 요구하는 사항을 회원님에게 안내하고 사전 동의를 구하겠습니다.
다. 또한 법령의 규정에 의거하거나, 수사 목적으로 법령에 정해진 절차와 방법에 따라 수사기관의 요구가 있는 경우 회원님의 개인정보를 제공할 수 있습니다.
라. 상품 구매 시 제 3자 제공에 동의한 경우, 해당 서비스 제공 업체에 아래의 개인정보가 제공됩니다.
제공 받는 자 제공목적 제공정보 보유 및 이용기간
서비스
제공 업체
스토어(패션·뷰티,쇼핑) 구매한 상품의 배송 1) 주문자정보 : 성명, 휴대폰번호
2) 수령인정보 : 성명, 휴대폰 번호, 주소
상품 제공 완료 후 3개월
지역 티켓 본인 확인, 해피콜 성명, 휴대폰 번호 서비스 제공 완료 후 6개월
컬쳐 공연 본인 확인 성명, 휴대폰 번호 끝 네자리 서비스 제공 완료 후 바로 삭제
공연 본인 확인, 해피콜 성명, 휴대폰 번호 서비스 제공 완료 후 바로 삭제
여행&레저 티켓 본인 확인 및 여행 정보 전달 성명, 휴대폰 번호, 이메일 서비스 제공 완료 후 6개월
금융몰 보험상품 고객 상담, 설계, 비교, 판매 이름, 안심번호, 휴대폰번호, 성별, 생년월일, 직업, 출산예정일, 주택유형, 주택시세, 사망보험료, 월납입료 서비스 제공 완료 후 6개월
보험상품 검색/설계 이름, 성별, 생년월일, 직업, 출산예정일, 주택유형, 주택시세, 사망보험료, 월납입료 정보 이용 후 즉시 파기
※ 티몬 서비스의 개인정보를 제공 받는 자의 경우는 수시로 발생하는 서비스 제공업체와의 제휴로 인해 개인정보처리방침 개정이 어려움으로 서비스 제공 업체를 아래와 같이 페이지 링크로 명시합니다.

5. 개인정보의 취급위탁

티몬은 회원님에게 서비스를 제공하는 데에 반드시 필요한 업무 중 일부를 외부 업체에게 위탁하여 수행하고 있습니다.
가. 외부업체에게 업무 위탁 시 계약서 등을 통해서 개인정보보호 관련 법규의 준수, 개인정보에 관한 비밀 유지, 제3자 제공에 대한 금지, 사고시의 책임 부담, 위탁기간, 처리 종료 후의 개인정보의 파기 의무 등을 규정하고, 이를 준수하도록 관리감독하고 있습니다.
나. 티몬은 보다 나은 서비스의 제공을 위하여, 아래와 같은 업무를 외부 업체에 위탁하고 있습니다.
수탁자 위탁업무
롯데글로벌로지스㈜
㈜스윗트래커
씨제이대한통운㈜
현종로지스㈜
배송 업무
CVSNET㈜
주식회사 비지에프포스트
반품전용 배송업무
LG U+ 안심번호 / 전자결제
금융몰 SMS전송
에스케이텔링크㈜ 금융몰 안심번호 사용
에스케이플래닛주식회사
㈜한국사이버결제
㈜케이지이니시스
갤럭시아컴즈
모빌리언스
LG CNS
한국정보통신
세틀뱅크
전자결제
NICE신용평가정보 아이핀(I-PIN) 인증
㈜드림시큐리티 핸드폰 본인인증
주식회사 메타넷엠씨씨
㈜유베이스
㈜제니엘
㈜제이앤비컨설팅
㈜대성글로벌
인터넷/전화 통한 고객 상담
㈜쿠프마케팅
㈜엠트웰브
㈜즐거운
PIN / SMS 전송
㈜다우기술 예약정보 발송대행
㈜아틀라스가이드 채팅삼당 개발 및 운영
㈜예드림티피에스
㈜핀다
금융몰 서비스 개발 및 운영
㈜인스밸리
㈜IFC
금융몰 보험 가설계
경기친환경영농조합법인 티몬매입상품 발송 및 관리

6. 회원의 권리와 그 행사 방법

가. 회원님은 언제든지 회원님의 개인정보를 조회하거나 수정할 수 있으며 회원 탈퇴 절차를 통하여 개인정보 이용에 대한 동의 등을 철회할 수 있습니다.
나. 개인정보의 조회/수정을 위해서는 사이트의[마이페이지]내의[개인정보] 항목에서 확인 가능하며, 회원 탈퇴(동의 철회)는[마이페이지]내의[개인정보] 항목 하단의 "회원 탈퇴"를 통하여 탈퇴하실 수 있습니다. 이 외에도 티몬의 고객센터 및 개인정보 보호책임자에게 서면, 전화 또는 이메일로 연락하여 열람/수정을 요청하실 수 있습니다.
다. 회원님의 개인정보 오류에 대한 정정을 요청하신 경우에는 정정을 완료하기 전까지 개인정보를 이용 또는 제공하지 않습니다. 그리고 회원님의 요청에 의해 해지 또는 삭제된 개인정보는 『2. 개인정보의 보유 및 이용기간』에 명시된 바에 따라 취급하고 그 외의 용도로 열람 또는 이용할 수 없도록 조치하고 있습니다.
라. 만 14세 이상인 경우에만 회원가입이 가능하며 개인정보의 수집/이용에 법정대리인의 동의가 필요한 만 14세 미만 아동의 개인정보는 원칙적으로 수집하지 않습니다. (만 14세 이상 회원가입 정책 2011년 11월 18일부터 시행)

7. 회원의 의무

가. 회원님은 자신의 개인정보를 보호할 의무가 있으며, 회원님 본인의 부주의 등으로 개인정보가 유출되어 발생한 문제에 대해서는 티몬은 일체의 책임을 지지 않습니다.
나. 회원님의 개인정보를 최신의 상태로 정확하게 입력하시기 바랍니다. 회원님의 부정확한 정보입력으로 발생하는 문제의 책임은 회원님 본인에게 있으며, 타인의 개인정보를 도용하여 회원가입 또는 서비스 이용 시 회원자격 상실과 함께 개인정보에 관한 법률에 의거하여 처벌될 수 있습니다.
다. 회원님은 개인정보를 보호받을 권리와 함께 스스로를 보호하고 타인의 정보를 침해하지 않을 의무도 가지고 있습니다. 아이디, 비밀번호를 포함한 회원님의 개인정보가 유출되지 않도록 조심하시고 게시물을 포함한 타인의 개인정보를 훼손하지 않도록 유의해 주십시오.
라. 회원님은 『정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률』, 『개인정보보호법』 등 기타 개인정보에 관한 법률을 준수하여야 합니다.

8. 링크사이트

티몬은 회원님에게 외부 웹사이트 또는 자료에 대한 링크를 제공할 수 있습니다. 이 경우 티몬은 외부 웹사이트 및 자료에 대한 통제권이 없으므로 그로부터 제공받는 서비스나 자료의 유용성에 대해 책임질 수 없으며 보증할 수 없습니다. 티몬이 포함하고 있는 링크를 통하여 외부 웹사이트의 페이지로 옮겨갈 경우 해당 웹사이트의 개인정보처리방침은 티몬과 무관하므로 새로 방문한 웹사이트의 정책을 검토하시기 바랍니다.

9. 개인정보 자동수집 장치(쿠키 등)의 설치, 운영 및 그 거부에 관한 사항

가. 티몬은 회원님에게 보다 적절하고 유용한 서비스를 제공하기 위하여 회원님의 정보를 수시로 저장하고 불러오는 ‘쿠키(cookie)’를 사용합니다. 쿠키란 티몬의 웹사이트를 운영하는데 이용되는 서버가 회원님의 컴퓨터로 전송하는 아주 작은 텍스트 파일로서 회원님의 컴퓨터 하드디스크에 저장됩니다. 회원님은 쿠키의 사용여부에 대하여 선택하실 수 있습니다.
나. 쿠키 설정 거부 방법
- 회원님이 사용하시는 웹 브라우저의 옵션을 설정함으로써 모든 쿠키를 허용하거나 쿠키를 저장할 때마다 확인을 거치거나, 모든 쿠키의 저장을 거부할 수 있습니다. 단, 쿠키의 저장을 거부할 경우 로그인이 필요한 일부 서비스의 이용에 제한이 생길 수 있습니다.
-쿠키 설치 허용 여부를 지정하는 방법(Internet Explorer의 경우)
1) [도구] 메뉴에서[인터넷 옵션]을 선택
2) [개인정보]를 클릭
3) [고급]을 클릭
4) 쿠키 허용여부를 선택

10. 개인정보의 기술적/관리적 보호 대책

회사는 회원님의 개인정보를 보호하기 위하여 다음과 같은 보호 대책을 시행하고 있습니다.
가. 비밀번호의 암호화
회원님의 비밀번호는 암호화되어 저장 및 관리되고 있습니다. 비밀번호는 오직 회원 본인만이 알 수 있으며 개인정보를 확인 및 변경할 경우에도 비밀번호를 알고 있는 본인에 의해서만 가능합니다. 따라서 회원님의 비밀번호가 타인에게 알려지지 않도록 각별히 주의하시기 바랍니다.
나. 해킹 및 컴퓨터 바이러스 등에 대비
회사는 해킹이나 컴퓨터 바이러스에 의하여 회원님들의 개인정보가 유출되거나 훼손되는 것을 막기 위하여 필요한 보안조치를 이용하고 있으며, 더욱 향상된 보안조치를 확보할 수 있도록 가능한 모든 기술적 방법을 구비하기 위하여 노력하고 있습니다.
다. 개인정보 취급자의 제한 및 교육
회사는 개인정보를 취급하는 직원을 최소한으로 제한하고 있으며, 관련 직원들에 대한 교육을 수시로 실시하여 본 방침의 이행 및 준수여부를 확인하고 있습니다.

11. 개인정보보호책임자

회원님의 개인정보를 보호하고 개인정보와 관련된 불만 등을 처리하기 위하여 회사는 고객서비스담당 부서 및 개인정보보호책임자를 두고 있습니다. 회원님의 개인정보와 관련한 문의사항은 아래의 고객서비스담당 부서 또는 개인정보보호책임자에게 연락하여 주시기 바랍니다.
구분 정보 이메일 전화번호
고객서비스 담당 부서 CS실 support@tmon.co.kr 1544-6240
개인정보보호
최고책임자
이승배(CPO) privacy@tmon.co.kr

기타 개인정보침해에 대한 신고나 상담이 필요하신 경우에는 아래 기관에 문의하시기 바랍니다
1. 개인분쟁조정위원회(www.1336.or.kr/1336)
2. 개인정보보호위원회(www.pipc.go.kr/국번 없이 118)
3. 대검찰청 사이버범죄수사단(www.spo.go.kr/국번 없이 1301)
4. 경찰청 사이버테러대응센터(www.netan.go.kr/1566-0112)

12. 개인정보처리방침의 개정과 그 공지

현 개인정보처리방침을 개정할 경우 시행 7일 전에 홈페이지 또는 이메일을 통해 사전 공지합니다.
이 정책은 아래 시행일자부터 시행됩니다.
- 최근 개정일 : 2017년 7월 03일(시행일 2017년 7월 10일)
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General Provisions

- Ticket Monster Co., Ltd (hereafter referred to as “the Company”) recognizes the importance of personal information of the members and is committed to protect in a safe fashion and observes laws related to “Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection, etc.” and “Personal Information Protection Act”, etc. and guidelines set forth by government agencies under Korea Communications Commission, Ministry of Science, ICT and Future Planning, Ministry of Security and Public Administration.

- The Company informs how personal information is used in what manner when it is provided by members and what actions are taken to protect personal information through the personal information handling policy.

- Personal information handling policy is subject to change depending on revision or modification of regulations or instructions of government, or when the Company intends to provide better services. The Company shall notify it on the website or by email to users. Personal information handling policy is available in a bold font at the bottom of the first screen of the website.

In case of discrepancy in the personal information handling policy from the terms and conditions of the website of the Company, the latter shall take precedence over the former.

1. Collection of Personal Information and Purpose of Usage

A. The company collects minimum level of information of users as mandatory data when users subscribe in to our website, with the aims to provide goods and services, goods delivery and payment and other tailored information for the good of members with convenience and usefulness.

B. The Company shall not collect the personal information that is likely to infringe significantly the basic human rights of users such as ethnic, tribe, ideology and belief, birthplace and legal registered place, political orientation and medical information.

C. The Company shall collect the personal information as followings:
1) Members
- Mandatory information: Name, mobile phone No. CI/DI for authentication, foreigner registration No., ID, Email address
- Optional information: bank account, photos, address, credit card no, date of birth, sex, telecommunication company information
- Others: payment information, service use record, access log, cookie, access IP information
* For overseas purchase and delivery, only users who purchase according to customs law are requested to provide Korean registration No.
2) Non-members
- E-MAIL address
3) Partners
- Name and Tel no and email address of contact person

D. Collected personal information shall be used for the following purpose:
- Name, mobile phone No. CI/DI for authentication, foreigner registration No., ID: service and personal identification
- Payment information: payment for purchase service and fees, record retention according to related laws
- Email address, mobile phone and address: contact members and provide information for service, and delivery purchased goods and promotional gifts, deliver advertisement type of information such as events, statistical data for marketing, handling complaints, information about new services, etc.
- Contact details and email address of partner: system operation for partner management, satisfaction survey and interview with partner, notification of key information and provide answers to inquiry on opening new store.
- Bank account: refund
- Credit card no: payment process for good purchased.

E. The Company shall collect personal information when users join the membership, consult at 1: 1 bulletin board, goods inquiry board on website as well as to customer services center.

2. Retention of Personal Information and Retention Period

The Company, in principle, shall destroy respective personal information without delay when the purpose of collection and use of personal information are achieved. However, when it deems necessary to retain according to internal policy and related laws and regulations, the Company shall retain a certain period set forth in the related laws and regulations as follows:

A. Internal policy (record of misappropriation)
- It is required to authenticate the existing ticket purchase of ticket (according to the Company internal policy, such as to exclude the misappropriation)
- Retention period: 6 months

B. When retention is required according to Commercial law and related laws
1) Record on withdrawal of contract or offer
- Retention rational: “Act on the Consumer Protection in the Electronic Commerce Transaction, etc.”
- Retention period: 5 years
2) Record on payment and provision of goods, etc.
- Retention rational: “Act on the Consumer Protection in the Electronic Commerce Transaction, etc.”
- Retention period: 5 years
3) Record on Consumer’s complaints and dispute resolution
- Retention rational: “Act on the Consumer Protection in the Electronic Commerce Transaction, etc.”
- Retention period: 3 years
4) Records on user authentication
- Retention rational: “Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection, etc."
- Retention period: 6 months
5) Record on website visit
- Retention rational: Communication Privacy Protection Act
- Retention period: 3 months

C. With individual agreement on membership, information of members shall be retained until the expiry of agreed period.

3. Procedures for Destruction and its Method

In principle, relevant personal information of members is destroyed without delay when the purpose for collection and purpose of use of personal information has been accomplished.

A. Procedures for Destruction
- The information entered by a user is moved to a separate database, after the purpose has been accomplished (a separate document in the case of a sheet), and destroyed either after the information has been saved for a certain period of time, under the internal policies and other relevant laws, or immediately.
- At this time, the personal information moved to a database is not used for other purposes unless it is so required by law.

B. Destruction Method
- Personal Information printed out on paper is destroyed by a paper grinder or an incineration method.
- Personal Information stored electronically shall be destroyed using technical methods that will not be recovered or regenerated.

4. Personal Information to the 3rd Party

A. The Company shall use the personal information of the users within the scope notified in “Purpose of Personal Information Collection and Use” in personal information handling policy and/or Terms and Conditions of Services, and does not use beyond this scope nor provide to the 3rd party. The company may use the personal information with caution or provide to the 3rd party for the following cases:
1) With prior consent of the user
2) When specified in the laws and regulations, or process and procedures for the law enforcement purpose stipulated in the laws and regulations

B. The company shall provide service providers with personal information at a minimum level, which is necessary to execute transaction such as service, delivery and person identification. When users agree to provide personal information to the 3rd party, the following personal information is provided to the service providers:
Recipients Stores
(Fashion·Beauty, Shopping)
Purpose Delivery of purchased goods
Information Details Name, mobile phone no, address
Period for Retention and Use 3 months after delivery
Recipients Region
Purpose Authentication of ticket purchasers, happy call
Information Details Name, mobile phone no
Period for Retention and Use 6 months after service is provided
Recipients Culture
Purpose Authentication of ticket purchasers
Information Details Name, last 4 digits of mobile phone no
Period for Retention and Use Deleted immediately after service is provided
Recipients Travel and Leisure
Purpose Authentication of ticket purchasers, delivery of travelling information
Information Details Name, mobile phone no, email
Period for Retention and Use 6 months after service is provided
※ Personal information handling policy of our company is unlikely to be revised or modified in a timely manner due to frequent partnership establishment with new service providers. Thus, the page links to service providers of the company are presented for the users of the Company as followings.
※ Service Providers

5. Consignment of the Handling of Personal Information


A. The Company shall manage and get consigned service providers to observe laws and regulations in related with personal information protection by means of consignment contract on consigned personal information handling, and maintain confidentiality, prohibit to provide to the 3rd party, and bear responsibility against the incident, and regulate and observe obligation of destroying personal information after handling and termination of consignment period.

B. The Company shall consign personal information to provide the better service as follows:
Consignees Consigned Tasks
Hyundai Logistics Delivery
LG U+ Security no/Electronic payment
Korea Cyber Payment Co., Ltd
KG Inicis Co., Ltd
Danal Co., Ltd
Nice Information and Communication Co., Ltd
Electronic payment
NICE Credit I-PIN certification
Korea Mobile Certification Co., Ltd
Dream Security Co., Ltd
Personal certification via mobile phone
MPC Co., Ltd
Methnet MCC Co., Ltd
Customer services via internet/telephone
Coop Marketing Co., Ltd PIN / SMS transmission
Astrix System development for service provision
DNA Services Co., Ltd Customer consultation regarding deposit charge

6. User Rights and Exercising User Rights

A. Users have rights to inquire or modify at any time their own registered personal information in our website, and/or withdraw agreement on use of personal information through deactivation process.

B. For view/modification of personal information, go to [Personal information] in [My page] at the site and for cancellation of membership (withdrawal of agreement), go to “Withdrawal Membership” at the bottom of [personal information] in [My page]. Or Users can contact by a letter, or telephone, or email to Chief Privacy Officer to request view/modification/withdrawal.

C. In case that users request correction of the incorrect personal information, the Company shall neither use nor provide personal information during the respective year until correction of personal information is completed. The company shall handle deletion or withdrawn personal information upon request of users as set forth in the Article 2, and manage not to inquiry or use other than this purpose.

E. Only users over 14 years old are permitted to join the membership. In principle, the Company shall not collect personal information under 14 aged children since they are required of consent of legal guardians. This policy has been executed since 18 Nov, 2011. In case of 14 aged users that were joined earlier than this set time, the Company shall collect and use only with consent of legal guardians.

7. User Obligations

A. Users have obligations to protect their own personal information and the company is not liable to any incidents that may occur due to leakage of personal information by negligence of users or internet problems.

B. Users are requested to enter last updated correct personal information. Any problems occur due to incorrect entry of user information is borne by the users themselves. In case those users join the membership and/or use the services of the Company by using information of other person, it will cause deprivation of membership and is subject to punish as set forth in the Personal Information Act.

C. Users have right for their personal information to be protected and at the same time have obligation to protect by them and not to infringe information of others. Users are requested to pay attention to protect their own personal information so that it will not be leaked and violate posting of personal information.

D. Users are requested to observe “Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection, etc.”, “Personal Information Protection Act”, etc. and the laws in related with personal information.

8. Link Sites

The Company shall not provide links to websites of other company or to any information or materials to members. Since the Company has no control over external websites and any information or materials, the Company shall not guarantee or be responsible for the services or validity of the any information or materials provided by the respective websites. In case that our website is transferred to pages of other websites via links provided the Company, users are requested to review the policy of the website you are visiting since personal information handling policy of the respective website is nothing to do with the Company.

9. Operation and Utilization of Automatic Personal Information Collection System (cookies, etc.) and Refusal

A. The Company uses ‘cookie’ to frequently save and open information of members to provide better and useful services to members. Cookie is the very small text files to be transmitted to and saved in the user’s computer by the server that are used for operation of website of the Company. Users are allowed to select the use of cookies.

B. How to set declining the cookie
- Each user is able to set to accept cookies all times or to verify cookies at each time or to decline the save of all cookies, by setting options from the web browsers that users are using. Please be understood that in case of declining the save of cookies, some services are restricted to use when it requires log-in.
- How to set acceptance of cookie installation (for Internet Explorer)
1) Select [Internet Option] at [Tool] menu
2) Click on [Personal Information]
3) Click on [Advanced]
4) Select Accept of Cookie

10. Technical/Administrative Measures to Protect Personal Information

The Company takes the following technical measures to protect personal information of users:

A. Password Encryption
Password of members is encrypted to save and control. Password is only revealed to members and confirmation and modification of personal information can be made only by the users who confirm the correct password. Thus, users are requested to pay caution not to disclose the password to other person.

B. The Company adapts necessary security measures to prevent information from leakage or damages of personal information of uses by hacking and/or computer viruses, and make the best effort to prepare every possible technical measure to secure the better advanced security measures.

C. Limits of Personal Information Handling Technician and Training
The Company shall limit personal information handling technician at a minimum level and conduct training to related employers on a frequent basis to check the execution and observance of this policy.

11. Chief Privacy Officer

The Company shall designate Customer Services and Chief Privacy Officer to protect personal information and handle related complaints. Please contact to the following Customer Services and Chief Privacy Officer for any inquiry on personal information of members.

[Customer Services]
Division: CS
Tel: 1544-6240
Email: support@tmon.co.kr

[Chief Operation Officer]
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